Gida didaktikoa
Web garatzaileen egitekoak
Web garatzaileak webguneak eta aplikazioak eraiki, kudeatu eta mantentzen ditu, eta askotan proiektuaren analisiaz, aplikazioaren logikaz, edukien arkitekturaz, eguneratzeez eta segurtasunaz ere arduratzen da.
Bere zeregin adierazgarriena da oinarritzen diren programazio-kodea idaztea, bai web aplikazioaren gunearen funtzionaltasunak (hau da, web aplikazioarekin elkarreraginean egin ditzakegun gauzak: produktuak erostea, edukiak argitaratzea, mezuak bidaltzea, etab.), bai itxura, hau da, gure gailuetan ikusten dugun interfazea.
Interfaze grafikoa eta funtzionalitateak asko aldatzen dira webgune edo web aplikazio baten funtzioaren arabera. Onlineko dendekin, albiste-guneekin, bideojokoen guneekin, enpresen intranetarekin, sare sozialekin, streaming plataformekin, enpresako softwarearekin eta blogekin ditugun erabilera eta interakzioetan baino ez dugu pentsatu behar.
Full-stack garatzaileek bi aldeetan dituzte gaitasunak, eta front-end (bezeroaren aldea) eta back-end (zerbitzariaren aldea) bien garapenaz arduratzen dira.
Front-end garatzaileak erabiltzailearen interfazea garatzeaz eta testatzeaz arduratzen dira nagusiki, hau da, «bezeroaren aldetik» ikusten duguna.
Back-end garatzaileak, aldiz, «zerbitzariaren aldetik» lan egiten dute, hau da, gunean «bastidoreen artean» gertatzen den guztiaz arduratzen dira: gunea funtzionarazten duen aplikazioaren logikatik, datu-baseen kudeaketara.
Iturburu-kodea idazteaz gain, hona hemen web-garatzaileen betebeharrak:
Gaitasun orokorrak
Web Aplikazioen Garapena, Goi-mailako Lanbide Heziketako titulazio bat da. Titulazio horren helburu nagusia web aplikazioak garatzea, ezartzea eta mantentzea da, erabilitako metodoa edozein delarik baina teknologia espezifikoak erabiliz, datuak modu seguruan atzitzea bermatuz eta ezarritako estandarretan exijitutako erabilerraztasuneko, usagarritasuneko eta kalitateko irizpideak betez.
Gaitasun profesionalak, pertsonalak eta sozialak
Titulazio honen jabea gai izango da:
Irakaskuntza hauek laneko arriskuen prebentzioko oinarrizko jarduerak gauzatzeko beharrezko ezagupenak hartzen dituzte barnean.
Lanbide-kualifikazio osoak:
a) Web teknologiak dituzten aplikazioak garatzea.
Osatu gabeko lanbide-kualifikazioak:
a) Kudeaketa-aplikazioen lengoaia egituratuetako programazioa.tzia-atalak:
b) Objektuei eta datu-base erlazionalei orientatutako lengoaiekin programatzea
Heziketa-zikloaren helburu orokorrak:
Ebaluazio-irizpideak
Heziketa-zikloa osatzen duten lanbide-moduluak:
Letra beltzez azpimarratu ditut proiektuaren lehen joaldi honetan zuzen-zuzenean ukitu asmo ditudan moduluak. Egia da beste moduluetako batzuk (beltzez, azpimarra gabe) zeharka bada ere, aipatu aipatuko direla, eta askotan landu ere bai, hala nola Sistema informatikoak, Web aplikazioak garatzeko proiektua…, baina ez dira izango proiektuaren zati honen helburu.
Ikaskuntzaren emaitzak eta ebaluazio-irizpideak.
1.- Web-bezeroen gaineko programazio-teknologiak eta -arkitekturak hautatzen ditu, bakoitzaren gaitasunak eta ezaugarriak identifikatuta eta aztertuta.
Ebaluazio-irizpideak:
- Zerbitzarian eta web bezeroan kodea exekutatzeko ereduak ezaugarritu eta bereizi ditu.
- Web nabigatzaileen gaitasunak eta kodea exekutatzeko mekanismoak identifikatu ditu.
- Web bezeroen programazioarekin lotzen diren lengoaia nagusiak identifikatu eta ezaugarritu ditu.
- Gidoien programazioaren berezitasunak ezagutu ditu, bai eta programazio tradizionalaren gainean dituen abantailak eta desabantailak ere.
- Markatzeko lengoaiak web bezeroen programazio-lengoaiekin integratzeko mekanismoak egiaztatu ditu.
- Web bezeroen gaineko programazio-tresnak ezagutu eta ebaluatu ditu.
2.- Epai sinpleak idazten ditu, hizkuntzaren sintaxia aplikatuta eta web nabigatzaileen gainean exekutatzen dela egiaztatuta
Ebaluazio-irizpideak:
- Web bezeroak programatzeko lengoaia hautatu du, aukeren arabera.
- Hizkuntzan erabilgarri dauden aldagai eta eragile motak erabili ditu.
- Aldagaien erabilera-esparruak identifikatu ditu.
- Hizkuntzaren berezitasunak ezagutu eta egiaztatu ditu, datu moten arteko bihurketei dagokienez.
- Epaien blokeak sortzeko erabaki-mekanismoak erabili ditu.
- Kodeari iruzkinak gehitu dizkio.
- Begiztak erabili ditu eta funtzionamendua egiaztatu du.
- Kodearen programazioa, proba eta arazketa errazteko tresnak eta inguruneak erabili ditu.
3.- Kodea idazten du, eta, horretarako, lengoaiaren objektu aurredefinituek ekarritako funtzionaltasunak identifikatzen eta aplikatzen ditu.
Ebaluazio-irizpideak:
- Lengoaiaren objektu aurredefinituak identifikatu ditu.
- Nabigatzailearen leihoei dagozkien objektuak eta horien web-dokumentuak aztertu ditu.
- Lengoaiaren objektu aurredefinituak nabigatzailearen itxura eta jasotzen duen dokumentua aldatzeko erabiltzen dituzten sententziak idatzi ditu.
- Nabigatzailean kodea gauzatzearen ondorioz testuak eta etiketak sortu ditu.
- Lengoaiaren objektu aurredefinituak erabiltzailearekin elkarreragiteko erabiltzen dituzten sententziak idatzi ditu.
- Hainbat leihoz eta markoz osatutako dokumentuetan hizkuntzaren berezko ezaugarriak erabili ditu.
- Cookieak erabili ditu informazioa biltegiratzeko eta edukia berreskuratzeko. h) Kodea araztu eta dokumentatu du.
4.- Web bezeroentzako kodea programatzen du, erabiltzaileak definitutako egiturak aztertuz eta erabiliz.
Ebaluazio-irizpideak
- Lengoaiaren funtzio aurredefinituak sailkatu eta erabili ditu.
- Erabiltzaileak definitutako funtzioak sortu eta erabili ditu.
- Arrayak sortzeari eta erabiltzeari lotutako lengoaiaren ezaugarriak ezagutu ditu.
- Array-ak sortu eta erabili ditu.
- Hizkuntzaren objektuetara orientatzeko ezaugarriak ezagutu ditu.
- Objektuen egitura definitzeko kodea sortu du.
- Metodoak eta propietateak sortu ditu.
- Erabiltzaileak definitutako objektuak erabiltzen dituen kodea sortu du.
- Kodea araztu eta dokumentatu du.
5.- Web aplikazio elkarreragileak garatzen ditu, gertaerak maneiatzeko mekanismoak integratuta.
Ebaluazio-irizpideak
- Sortutako gertaerak atzitzeari dagokionez, markatzeko lengoaiaren aukerak ezagutu ditu.
- Ekitaldien kudeaketari buruzko programazio-lengoaiaren ezaugarriak identifikatu ditu.
- Maneiatu daitezkeen gertaera motak bereizi ditu.
- Gertaerak harrapatu eta erabiliko dituen kodea sortu du.
- Web inprimakiak kudeatzeko lengoaiaren gaitasunak ezagutu ditu.
- Web formularioak balidatu ditu ekitaldiak erabilita.
- Baliozkotze-prozedurak errazteko adierazpen erregularrak erabili ditu.
- Kodea probatu eta dokumentatu du.
6.- Web aplikazioak garatzen ditu, dokumentuko objektuen ereduaren ezaugarriak aztertu eta aplikatuta.
Ebaluazio-irizpideak
- Web orri bateko dokumentuaren objektuen eredua ezagutu du.
- Modeloaren objektuak, propietateak eta metodoak identifikatu ditu.
- Dokumentuaren egiturara sartzen den kode bat sortu eta egiaztatu du.
- Egituraren elementu berriak sortu ditu eta lehendik zeuden elementuak aldatu ditu.
- Ekintzak ereduko gertaerekin lotu ditu.
- Ereduak hainbat nabigatzailetan dituen desberdintasunak identifikatu ditu.
- Web aplikazioak programatu ditu, ereduaren hainbat inplementazio dituzten nabigatzaileetan funtzionatzeko moduan.
- Web aplikazioetan hiru alderdiak (edukia, itxura eta portaera) independizatu ditu.
7.- Web aplikazio dinamikoak garatzen ditu, eta, horretarako, bezeroaren eta zerbitzariaren arteko komunikazio asinkronoko mekanismoak ezagutzen eta aplikatzen ditu.
Ebaluazio-irizpideak
- Bezeroaren eta web zerbitzariaren arteko komunikazio asinkronoko mekanismoak erabiltzearen abantailak eta eragozpenak ebaluatu ditu.
- Komunikazio asinkronoa ezartzeko erabilgarri dauden mekanismoak aztertu ditu.
- Erlazionatutako objektuak erabili ditu.
- Propietateak eta metodoak identifikatu ditu.
- Komunikazio asinkronoa erabili du web-dokumentuaren eguneratze dinamikoan.
- Informazioa bidaltzeko eta jasotzeko hainbat formatu erabili ditu.
- Web aplikazio asinkronoak programatu ditu, hainbat nabigatzailetan funtzionatzeko moduan.
- Web-orrien programazioan eguneratze dinamikoko teknologiak sartzea erraztuko duten liburutegiak sailkatu eta aztertu ditu.
- Liburutegi horiek erabiltzen dituzten programak sortu eta araztu ditu.
Edukiak:
1.- Programazioa HTML etiketekin integratzeko bitartekoak hautatzea.
- Markatzeko lengoaiak web bezeroen programazio-lengoaiekin integratzeko mekanismoak aplikatzea eta egiaztatzea.
- Web bezeroei buruzko programazio-tresnak ebaluatzea.
- Zerbitzarian eta web nabigatzaile batean kodea exekutatzeko mekanismoak. Desberdintasunak.
- Gidoien programazioa. Programazio tradizionalaren aldean abantailak eta eragozpenak.
- Gauzatzeko gaitasunak eta mugak.
- Markatzeko lengoaiak.
- Bezero-inguruneko programazio-lengoaiak.
- Lotutako teknologiak eta hizkuntzak.
- Programazio-modu eta -lengoaiekiko interesa izatea.
- Berrikuntzarako prestasuna eta ekimena eta ideiak ekartzea.
- Programazio-tresnen erabileran lizentzien eta egile-eskubideen inplikazioez jabetzea.
- Tresnen ebaluazioan kalitate- eta segurtasun-irizpideak baloratzea.
2.- Hizkuntzaren sintaxia maneiatzea
- Web bezeroak programatzeko lengoaia bat hautatzea, aukeren arabera.
- Hizkuntzan erabilgarri dauden aldagai eta eragile motak erabiltzea.
- Epaien blokeak sortzeko erabaki-mekanismoak erabiltzea.
- Begiztak erabiltzea eta egiaztatzea.
- Kodean iruzkinak erabiltzea.
- Kodearen programazioa, proba eta arazketa errazteko tresnak eta inguruneak erabiltzea.
- Hitz erreserbatuak.
- Sistemaren eta erabiltzailearen aldagaiak.
- Aldagaien erabilera-eremuak.
- Datu motak.
- Tipo-bihurketak.
- Esleipenak
- Operadoreak eta esamoldeak
- Kodeari buruzko iruzkinak.
- Epaiak.
- Fluxua kontrolatzeko egiturak.
- Alternatibak.
- Begiztak.
- Funtzioak eta parametroak.
- Probatzeko eta arazteko prozedurak.
- Kode irakurgarri bat aurkezteko interesa (ordenatua, iruzkinekin, ondo indentatua…)
- Zorroztasuna proba egitean eta erroreak araztean.
3.- Lengoaiaren objektu aurredefinituak erabiltzea
- Lengoaiaren objektu aurredefinituak erabiltzea sententzietan, nabigatzailearen itxura eta duen dokumentua aldatzeko.
- Testuak eta etiketak sortzea, nabigatzailean kodea exekutatuta.
- Lengoaiaren objektu aurredefinituak erabiltzea sententzietan, erabiltzailearekin elkarreragiteko.
- Hizkuntzaren berezko ezaugarriak erabiltzea hainbat leihoz eta markoz osatutako dokumentuetan.
- Cookieak erabiltzea informazioa biltegiratzeko eta edukia berreskuratzeko. Kodearen arazketa eta dokumentazioa.
- Markoak eta horien aplikazioa.
- Leihoak eta haien itxura.
- Erabiltzailearekiko interakzioa.
- Cookieak.
- Hizkuntzaren objektu natiboak.
- Nabigatzailearekiko interakzioarekin lotutako objektu aurredefinituak.
- Kodetik testua eta HTML elementuak sortzeari lotutako objektu aurredefinituak.
- Leihoak sortzeari eta haien arteko komunikazioari lotutako objektu aurredefinituak.
- Hizkuntzak eskaintzen dituen aukerak ezagutzeko jakin-mina.
- Hizkuntza zuzen eta eraginkortasunez erabiltzeko interesa izatea.
- Sormena konponbiderako ekarpenetan.
4.- Erabiltzaileak definitutako array funtzioekin eta objektuekin programatzea
- Lengoaiaren funtzio aurredefinituak sailkatzea eta erabiltzea.
- Erabiltzaileak definitutako funtzioak sortzea eta erabiltzea.
- Array-ak sortzea eta erabiltzea.
- Objektuen egitura definitzeko kodea sortzea.
- Objektuen metodoak eta propietateak sortzea eta erabiltzea.
- Erabiltzaileak definitutako objektuak erabiltzen dituen kodea sortzea.
- Kodearen arazketa eta dokumentazioa.
- Objektuei orientatutako lengoaiak.
- Lengoaiaren funtzio aurredefinituak.
- Erabiltzaileak definitutako funtzioak.
- Funtzioetarako deiak.
- Funtzioen definizioa.
- Parametroak.
- Arrays.
- Objektuak.
- Eraikitzaileak.
- Metodoak eta propietateak.
- Mezuak pasatzea.
- Objektuen paradigmarekiko interesa izatea.
- Programen garapenean kodea berrerabiltzeak duen garrantzia baloratzea.
- Kodea optimizatzeko prestasuna eta ekimena.
- Jarrera ordenatua eta metodikoa izatea zereginak garatzean.
- Aplikazio bat garatzeko prozesuan dokumentazio onak duen garrantzia baloratzea.
5.- Erabiltzailearekiko interakzioa: gertaerak eta formularioak
- Gertaerak harrapatu eta erabiliko dituen kode bat sortzea.
- Web formularioak sortzea.
- Web formularioak baliozkotzea eta bidaltzea, gertaerak erabilita.
- Itxura eta portaera aldatzea.
- Adierazpen erregularrak erabiltzea, baliozkotze-prozedurak errazteko.
- Cookieak erabiltzea.
- Kodearen proba eta dokumentazioa.
- Gertaerak.
- Motak.
- Ekitaldiak kudeatzeko eredua.
- Inprimakiak.
- Kontrolak, propietateak eta metodoak.
- Adierazpen erregularrak.
- Formularioak baliozkotzeko funtzioetan kode berrerabilgarriaren garrantzia baloratzea.
- Arazoak ebazteko autonomia. Lan zorrotza egiteko interesa izatea.
6.- Dokumentuaren objektuen eredua (DOM) erabiltzea
- Dokumentuaren egiturara sartzen den kodea sortzea eta egiaztatzea.
- Egituraren elementu berriak sortzea eta lehendik dauden elementuak aldatzea. Kodetik dokumentura sartzea.
- Ekintzak ereduko ekitaldiekin lotzea.
- Web aplikazioak programatzea, hainbat nabigatzailetan funtziona dezaten ereduaren inplementazio desberdinekin.
- Dokumentuaren objektuen eredua (DOM).
- Modeloaren objektuak.
- Objektuen propietateak eta metodoak.
- Ereduaren ezarpenetan dauden aldeak.
- Ereduak hainbat nabigatzailetan dituen desberdintasunak.
- Web aplikazioaren edukia.
- Itxura web aplikazioetan.
- Web aplikazioetako portaera.
- Bezero-inguruneko programazioan estandarren beharra baloratzea.
- Ohikoak ez diren baliabideetan konfiantzaz moldatzeko autonomia.
- Zereginak egitean jarrera ordenatua eta metodikoa izatea eta zailtasunen aurrean saiatuki jokatzea.
- Zorroztasuna egiaztapen-probetan, nabigatzaileen eta emandako zehaztapenen arteko desberdintasunak kontuan hartuta.
7.- Komunikazio-mekanismo asinkronoak erabiltzea
- Komunikazio asinkronoarekin lotzen diren objektuak erabiltzea.
- Eskura dauden liburutegi eta frameworkak konparatzeko azterketa, web-dokumentuaren edukia eta egitura dinamikoki eguneratzeko.
- Web dokumentuaren eguneratze dinamikoan komunikazio asinkronoa erabiltzea.
- Informazioa bidaltzean eta jasotzean hainbat formatu erabiltzea.
- Hainbat nabigatzailetan funtzionatzen duten web aplikazio asinkronoak programatzea.
- Web-orrien programazioan eguneratze dinamikoko teknologiak txertatzea erraztuko duten liburutegiak sailkatzea eta aztertzea.
- Liburutegi horiek erabiliko dituzten programak sortzea eta araztea.
- Bezeroaren eta web zerbitzariaren arteko komunikazio asinkronoa.
- Komunikazio-mekanismo asinkronoak.
- Abantailak eta eragozpenak.
- Lotutako objektuak.
- Metodoak eta propietateak.
- Web aplikazio dinamikoak.
- Eguneratze dinamikora bideratutako liburutegiak eta framework-ak.
- Informazioa bidaltzeko eta jasotzeko formatuak.
- Errekurtsoak.
- XMLHttpRequest objektua.
- Pluging-ak eta Widgetak.
- Komunikazio asinkronoa erabiltzearen ondoriozko ekarpen positiboaren garrantzia baloratzea.
- Zeregin berrien aurrean eta berrikuntzarako prestasuna eta ekimena izatea.
WEB-GUNE-GINTZA gida
Web garapena hitz piloa
HTML hitz piloa
CSS hitz piloa
Nire kodea garatzeko orria
Ikastaroan zehar kodea frogatzeko lekutxo bat prestatu dut. Bertara zuzenduko zaitut klasean adierazitako jakitekoak frogatzeko eta zure kasa prestatzeko web-orriak.