Konparazioa
Konparaziozko perpausak, izenak adierazten duenez, konparazioak egiteko erabiltzen dira.
Konparaziozko perpausak, izenak adierazten duenez, konparazioak egiteko erabiltzen dira.
Kusazko perpausekin gertatu den, gertatu zen edo gertatuko den zerbaiten gaineko zergatia edota azalpena agertu nahi izaten da.
Aditz-izena euskararen menderakuntza-bide aberatsa da; Hau da, giltzarri ezinbestekoa da perpaus jokatugabeak osatzeko.
Gure aditzak, behin baino gehiagotan, forma bereziak hartu ohi ditu bere adierazpen helburua betetzeko. Forma horiek hiru multzotan lantzen dira: ARAZI eta ERAGIN Agintera AGINTERA -aditzoina eta partizipioa- Adizki perifrastikoak
Aditz-izena zer den eta nola erabili behar den agertzen da atal honetan. Aditzak, izen bilakaturik, hartu ohi dituen deklinabide kasuak aztertzen dira: (Zer. Zerk. Zeri. Zeren. Zerekin. Zertan. Zertaz. Zertatik.Zertara. Zertaraino. Zertarako. Zergatik.)
MTB albistegi antzeztua da, lau ataletan banatua. 1. atala: azalpenak lehen aldian. 2. atala: geografia koherentziaz eta zuzentasunez emateko. 3. atala, gai baten prozesua historian nola adierazi.4. atala, jolas baten azalpena.
MTB albistegi antzeztua da, lau ataletan banatua. 1. atala: informatzerakoan euskara erabiltzea. 2. eta 3. ataletan, elkarrizketak ulertzen ikasten da.
MTB albistegi antzeztua da, lau ataletan banatua. 1. atala: gutun bat nola idatzi. 2. atala: datuak koherentziaz emateko. 3. atala: hausnarketarako testuak nola antolatu. 4. atala: arrazoiak argudiatzearen garrantzia.
MTB albistegi antzeztua da, lau ataletan banatua. 1. atala: ahozko eta idatzizko berbaldien ulermena. 2. atala: koherentzia eta zuzentasuna ahozkoan.3. atala: gutunen egitura formala. 4. atala: ordena eta errespetua eztabaidetan.
Perpausa aditzaz eta zenbait izen-sintagmaz osaturik dago. Izen-sintagma horiek, ordea, ez dira denak berdinak.